Kapadokya için şimdi en güzel zaman!

Yurt Dışı ve Yurt İçi Gezdim, Gördüm, Yazdım
Duygu Tunçer

Yazar Duygu Tunçer   /     18 Ağu, 2016  /     Gittim Gördüm, Yurtiçi Turlar  /     , , ,

Genellikle Nisan, Mayıs, Ağustos ve Eylül aylarında bir başka güzel olan Kapadokya, sevdikleriniz ile harika zaman geçirebileceğiniz hatta gezip yeni yerler görüp keşfedebileceğiniz harika bir yer.

Nevşehir, Ürgüp, Kapadokya belki de yılın en güzel zamanları için seçiminizi bekliyor. Biz Kapadokya’ya Nisan ayında gittik. Hava ne çok sıcak ne de çok soğuktu. Sabah ve akşamları biraz serindi. Ama gece olunca inanılmaz bir serinlik oluyor. Aşağıda resmini gördüğünüz gibi tam da merkezde, her yere yakın olan bir noktada bulunan Stone House Cave Hotel’de konaklamayı tercih ettik. Odaları gerçekten büyük ve kocaman bir taş otel. Deluxe oda seçeneğini tercih ettik ve içinde jakuzisi dahil rahat rahat konaklayabileceğimiz bir seçim olduğunu anladık. Bence Kapadokya’ya giderseniz seçiminizi bu otelden yana yapmalısınız.

kapadokya2

Otel sahipleri de oldukça cana yakın. Biz gittiğimiz günün akşamı için meşhur şaraplardan almak ve tadına bakmak istedik, otel sahibi bizi direkt kendi aracı ile en güzel şaraplara sahip olan Kocabağ Şaraplarının fabrikasına götürdü. Kocabağ gerçekten efsane lezzetler üretiyor. Direkt üretim tesisine gittik ve bize tek tek tattırdılar.  Beğendiklerimizi de satın alarak otele geri döndük ve güneş batmadan bize seyir tepesine çıkmamızı tavsiye eden sevgili otel sahibimize teşekkürü bir borç biliriz. Çünkü böyle bir manzara yok. Araba ile dar sokaklardan en tepeye kadar çıktık. Böyle bir manzarayı anca hayal edebilir insan. Gökyüzüne dokunacakmış gibi hissediyorsunuz. Güne yavaş yavaş batarken yıldızların sizi karşılaması içinize inanılmaz bir enerji veriyor.

kapadokyamanzara

Ardından muhteşem bir akşam yemeğine geldi sıra. Buranın en meşhur yemeği testi kebabı! Beyaz şarap eşliğinde harika bir yemek gelir masaya. Hala kaynamakta olan testinin içindeki kebabın kokusu muhteşemdir. Birde yanında küçük çekiç var. Testiyi kendiniz kırıyorsunuz, onlar tabağınıza servis ediyor. Etin lezzeti muhteşem, yanında pilav ve salata ile tadına bakabileceğiniz harika bir seçim olacaktır.

kapadokya1

Ertesi gün için yemekte planlar yapmaya başlıyoruz. Acaba nereye gitsek? Otele döndüğümüz zaman resepsiyona danıştığımız zaman bize bir rehber önerdiler ve ertesi gün sabah 9 da rehberimiz eşliğinde yollara düştük. Tarihi şapeller, kiliseler, Ihlara vadisi, Kapadokya Yer Altı Şehirleri,  Güvercinlik Vadisi, Uçhisar Kalesi, Ortahisar Kalesi, Ürgüp, Göreme ve daha güne zar zor sığdırdığımı pek çok güzel noktayı gezdik gördük. Kapadokya, Ürgüp için ortalama 3 gün yeterli.

bizyineyollarda

Tabi ki şehir içini rahatça gezdik gördük ancak birde tarihi tarafı var. Bira zamanlar farklı bir hayatın sürüldüğü, içinde farklı dinden pek çok insanın gönül rahatlığı ile yaşadığı hatta cami ile kilisenin bile yan yana yapıldığı bir yerdir. Göreceğiniz pek çok yapının özellikle Hristiyanların ve Yahudilerin izlerini taşıdığına şaşırmayacaksınız. Doğasına, gördüğünüz yapılara hayran kalacaksınız.

erciyes

Zamanınız varsa ve sabah erken kalkmaktan hoşlanıyorsanız balona binmeyi tercih edebilirsiniz. Biz son zamanlarda yaşanan kazalardan dolayı ve havanın rüzgarlı olmasından dolayı balona binmeyi tercih etmedik. Ama kesinlikle sabah güneş doğarken ve akşam batarken seyir tepesinde olmalısınız! Benden size tavsiye. Birde dönüş yolumuzda Ankara’ya dönmek yerine bizi heybeti ile yolun sağ tarafında bekleyen Erciyes’e doğru gitmeyi tercih ettik. Çünkü kayseri mantısı, sucukları bizi bekliyordu. Bir sonraki yazımda Kayseri’yi keşfedeceğiz. Beklemede kalın…