Meis turu ile yeni keşifler!

Yurtdışı Yurtiçi Gezdim, Gördüm, Yazdım
Duygu Tunçer

Yazar Duygu Tunçer   /     08 Ağu, 2016  /     Yurtdışı Turlar  /     , , , , ,

Meis Adası Yunanistan’ın en eski ve küçük adalarından. Yunanistan’a bağlı Oniki Ada ilinde bir ada olan ve geçmişte adı Kızılhisar adası olan Meis’e gitmek için Kaş’tan feribota binerek yola çıkıyoruz.

meis

Meis turları genellikle 15-20 dakika sürüyor ve sabah 10.00 ile akşam 16.00 arası ya da yazın sık sık tercihe dilen 17.30 ile 23.30 arası çıkılan günübirlik turlar arasında. Meis’e gündüz gitmenizi tavsiye ederim. Biz sabah yola çıktık ve gün boyu eşsiz bir adanın güzelliğini keşfettik. Meis’in tek yerleşim yeri olan Castelrosso kasabasına iniyoruz. Aslında bütün yerleşim yeri ve çevresini gezmek için 2 saat yeterli. Tarihi noktaları, Mavi mağarası ve küçük plajı ile sizi konuk eden eşsiz, sevimli bir kasabada buluyoruz kendimizi. Adanın nüfusu 400! En fazla 100 tane bina var, bunlarda küçük küçük ve 2 katlı binalar. Adayı gezerken resmen evin içinden geçiyorsunuz, ben gördüğüm evlerin hepsini çok beğendim tarz Akdeniz tarzı tabi ki ama burada herkes hem çok güler yüzlü hem de samimi.

frappe

Unutmadan adaya gelmek için vize şartı var. Girişte pasaportunuzu polislere veriyorsunuz ve gününüzü tamamladıktan sonra çıkarken geri alıyorsunuz. Adaya giriş yaptıktan sonra bütün sahil şeridini yürümeye karar verdik. Yol üzerinde kafeler, alışveriş yapabileceğiniz ve oldukça ucuz olan dükkanlar ve tabi ki restoranlar sizi karşılıyor. Daha feribotta limanda beklerken gözümüze bir yeri kestirdik ve orada bir şeyler yemeye karar verdik.

meisadasi

Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz adanın tam ortasında muhteşem renkli çiçeklerin sardığı bir restoran. Daha kapısına geldiğimiz zaman bizi karşılayan güler yüzlü sahibinin ilk söylediği şey “Burada her şeyin tadı güzel ve taze aynı zamanda da fiyatlarımızda ucuz!” gerçekten de öyle. İki kişi 6-7 çeşit balık çeşidi yedik yanında Yunan rakısı ve salata da dahil ve öncesinde 2 tane Frappe’de içtiğimizi sayarsak hepsine 120 TL verdik. Yurtdışına çıkanlar iyi bilir. 120 TL’ye “denizden babam çıksa yerim” diyebileceğiniz her şeyi yiyip bu kadar uygun fiyat vermek çok nadir bulunan bir şeydir. Sonra öğreniyoruz ki Meis, Yunan Adaları arasında en uygun fiyatlı olanı. Üstelik hiç kalabalık değil. Kendimize bir kaptan bulup Mavi Mağara’ya gitmeye karar veriyoruz. Burası büyüleyici güzellikte. İçerideki ışığı asla hayal edemezsiniz. Masallardan çıkmışçasına güzel. Sular daha fazla yükselmeden mağaradan çıkıyor ve adaya geri dönüyoruz.

mavimagara

Yemeğimizi yedikten sonra adanın en uç kısmında bulunan ve müziğin bangır bangır geldiği, oturup bir şeyler içebileceğiniz ve aynı zamanda denize girebileceğimiz noktasına gidiyoruz. Günün geri kalan kısmını burada geçiriyoruz. Soğuk içeceklerimizi yudumluyor ve muhteşem denizine girip çıkıyoruz. Karetta Karettalar ile beraber yüzüyorsunuz ve denizin her detayını görebiliyorsunuz. Adanın denizi o kadar güzel ki insanın çıkası gelmiyor. Yalnız hava inanılmaz sıcak olduğu için zamanımızın çoğunu denizde geçirdik desek yalan olmaz. Dönüş saati yaklaştığında Duty Free’ye girmek için kalkıyoruz. Burada gerçekten ucuz fiyatlara parfüm ve içecek alabilirsiniz.

caretta

Kaş’a kadar gelmişken bence kesinlikle Meis Adasına gelmelisiniz. Vize almayı unutmayın. Biz zamanımız az olduğu için Rodos Adasına gidemedik. Kaş’tan 4 saat süren Rodos Adasına da geçebilirsiniz. Bundan sonraki yazımda Kaş’ın tüm güzelliklerini anlatacağım. Yaz bitmeden bence Kaş’a gitmelisiniz!