Yılbaşı Almanya Turu!

Yurtdışı Yurtiçi Gezdim, Gördüm, Yazdım
Duygu Tunçer

Yazar Duygu Tunçer   /     27 Nis, 2016  /     Gittim Gördüm  /     , , ,

Eşsiz bir manzara hayal edin! Gidip, görmek, gezmek ve yakından tanımak için seçimlerinizi yapma zamanı belki de şimdi için gelmiştir.

Herkesin hayalinde görmek istediği bir yer kesinlikle vardır. Bu yer neresi olursa olun, insan için en özel ve önemli yerdir. Belki de hayatınızda bir kez görecek ve sizin için imkansız olanı başarmış olacaksınız.

Peki, nereye gitmeli?

Avusturya, Almanya, İngiltere ya da Amerika. Herkesin bir hayali var. Muhteşem bir Almanya turu yapabilir ardından sınır komşusu olan Belçika’ya ya da Hollanda’ya geçebilir daha sonraki rotalar için ise Fransa Turu, Avusturya Turu ya da İsviçre turu planlayarak tamamen komşuları gezebilirsiniz.

Ancak bunun için yeterli zaman ve tabi ki maddi gücün olması gerekir. Her zaman şunu bilir şunu savunurum! Gitmek istediğiniz yer neresi ise imkanlarınızı her daim ona göre ayarlayabilirsiniz! Siz bir yaz tatili yapmayı planlıyorsunuz, emin olun lüks bir yaz tatili için harcayacağınız parayı zaten yurtdışında rahat rahat yaşayarak geçirebileceğiniz bir tura ayırabilirsiniz. Bunun bilincinde olun ve hatta araştırın, kendi rotanızı kendiniz çizin! Ben genellikle hayalini kurduğum ve en özel dönemlerde yurtdışında olmayı tercih ediyorum!

Günlerden bir gün…

Bir gün ortada hiç bir şey yokken ve daha yılbaşına 7 ay varken, eşimle karar verdik ve yeni yılı Almanya’da karşılamak için planlar yaptık! Uçak biletimizi erkenden aldık, otelimizi erkenden belirledik hatta rotamızı yani gezeceğimiz her noktayı rahat rahat seçerek günde kaç kilometre yürüyeceğimize kadar her detayı hazırladık. Bu bize hem düzenli bir plan oluşturmamızı sağladı hem de rahat rahat hiçbir anımızı ziyan etmeden yaşamamızı sağladı!

Plan dediğin böyle olmalı! Tabi ki son dakika sürprizleri de yaşanır. Ancak en güzel olanı planlayacağınız bir tura çıkmak ve vaktiniz varsa önceden hazırlanmaktır. Gelelim Almanya’ya!

Hedefimiz Köln’ü gezmekti. Ancak sonradan aile dostlarımız Essen’de yaşadıkları için planlarımızı ona göre şekillendirdik ve onlarla güzel bir yeni yılı karşılamak için plan yaptık. İlk gün Köln Bonn Havaalanına indik, otelimize kolaylıkla ulaştık ve ardından Köln Dom Katedrali ve meydanına gittik. İlk işimiz o gösterişli ve büyüleyici Dom Katedralini gezmek oldu!

Dışı savaştan kalma barut tozu yüzünden simsiyah olan ve temizlenmeye başlanan katedralin tam anlamı ile beyaza yaklaşabilmesi için 2025 yılına kadar çalışmalar devam edecekmiş. Ardından katedrale girdik ve dilediğimizi dileyerek mum yaktık. İçerideki hava gerçekten çok farklı, her ne kadar karanlık olsa da orada farklı şeyler hissediyorsunuz. Daha sonra tarihten pek çok bilgiye yer veren köşeleri gezmeye ve bilgilendirmeleri okuyarak katedral turumuzu bitirdik. Bu ortalama 1 saatimizi aldı. Arka kapısından çıkınca direkt olarak kendinizi kocaman bir meydanda buluyorsunuz. Karşınızda 5-6 tane sokağa çıkan yollar var, birinden girdik ve yürümeye başladık. Gittiğimiz her ülkeden ya da her tatil beldesinden aldığımız ve bir alışkanlık haline getirdiğimiz küçük süs eşyaları ve hatıra olacak hediyeliklerimizi alıp devam ettik. Karşımıza Köln Kolonyası olan Köln No:4711 alışveriş dükkanı çıktı ve tabi ki dünyanın ilk kolonyasını koklamak ve daha pek çok çeşidi keşfetmek için içeri daldık. Muhteşem bir kolonya! Emin olun kolonya değil parfüm niyetine kullanılacak kokulara sahipler ki içlerinden 2 tanesini seçip aldık! Seçmekte o kadar zorlandık ki!

Ardından otelimize geri dönerken meydanda bir restoranda Kölsch biramızı içerken yemeğimizi de yedik! İlk yediğimiz yemek şinitzel ve muhteşem sosları oldu! Otelimize geçerken yol üzerinde 1911 yılında yapılmış ve 1945 yılında yayalara açılmış olan Hohenzollern Köprüsünde fotoğraf çekilmeyi ve bu muhteşem manzarayı izlemeyi unutmadık! Bu köprü üzerinde milyonlarca kilit var. Her gelen bir kilit asıl dileğini dilemiş. Biz de aynen öyle yaptık…

Ertesi gün sabah olduğunda erkenden kalkarak koku müzesi ve çikolata müzesini gezmek için yola koyulduk. Almanya’da ulaşım oldukça kolay. Her yere tren kesinlikle var! Yetmedi otobüs var yetmedi taksi var! Hatta biz ilk olarak çikolata müzesine gittik ve hemen ardından şehir içi tur yapan bir küçük trene binerek şehrin bir öteki ucunda olan koku müzesine kadar gittik. Bu arada çikolata müzesini gezdikten hemen sonra çıkışta bir market var, kesinlikle girip çikolata alın ve ardından marketin sol tarafında bir patiseri var, orada da muhteşem lezzetlerden olan Kasekuchen yedik! Yok böyle bir lezzet! Benden size tavsiye sakın tatmadan oradan çıkmayın!5

O gün akşam Essen’de yaşayan dostlarımız bizi almaya geldi ve Essen’de eğlenceli bir akşam turunun ardından evde zaman geçirdik. Daha sonra ertesi gün yani yılbaşı günü için dinlenmeye başladık. Yılbaşı gecesi geldi çattı! Akşam yemeği ile başlayan güzel bir gece Dusseldorf’ta devam etti. Kutlamalar için Dusseldorf’a gittik ve gerçekten eğlence burada, ancak tehlikelere de bu kalabalık zamanlarda dikkat etmek gerekiyor! Yeni yılı en eğlenceli mekanlardan birinde karşıladık ve yine düştük yollara Köln’e geri döndük.

Köln’de muhteşem bir barda mola verdik! Burası Köln’deki Beşiktaşlıların mekânı resmen! Sahibi koyu Beşiktaşlı ve hatta Gökhan Töre’nin kuzeniymiş. Oldukça güler yüzlü ve misafirperverler! Burada ortalama 3-4 saat geçirdik ve artık otelimize gitmek için yola çıktık.

Belki de hayatımızda geçirdiğimiz en uzun yeni yıl kutlamasıydı. Ancak dostlarla güzel tabi ki! Bunu da unutmamak gerekir!

Ardından yeni yılın ikinci günü yine yollardaydık! Bu sefer hedef Amsterdam. Amsterdam Turu için bir sonraki yazımı okuyabilirsiniz!